Навчальна робота


Лекція 1 (2 год.) Проблеми розвитку обдарованості дитини. Для всіх категорій.
1. Поняття задатків та здібностей людини.
2. Інтелектуальні та творчі здібності. Здібності до         дослідницької діяльності.
3. Методика розвитку інтелектуальних, дослідницьких та      творчих здібностей дитини.
4. Авторська методика розвитку творчих та дослідницьких здібностей на основі уявлень про повний цикл творчості.
5. Сучасні організаційні форми роботи, які сприяють розвитку обдарованості дитини.

Лекція 2 (2 год.). Наукові дослідження вчителя. Можна для всіх категорій працівників освіти.
1. Вчитель як дослідник.
2. Проблеми наукових досліджень, що випливають з професійної діяльності вчителя.
3. Визначення рівня дослідження певної проблеми.
4. Методика виконання дослідження вчителем.
5. Обрання методів наукового дослідження.
6. Наукове керівництво або консультування при виконанні дослідження.
7. Оброблення даних дослідження та формулювання висновків.
8. Опублікування отриманих результатів.

Лекція 3 (4 год.). Залучення учнів до виконання наукових досліджень (наукових проектів). Можна для всіх категорій працівників освіти.
1. Поняття наукового дослідження.
2. Роль дослідницької роботи учня в його розвитку та навчанні.
3. Діагностика задатків до дослідницької діяльності.
4. Методика організації дослідницької діяльності учня.
5. Наукове керівництво дослідницькою роботою учня.
6. Оформлення звіту за виконану роботи.
7. Представлення звіту за виконану роботу. Опублікування отриманих результатів.

Лекція 4 (2 год.). Методика організації діяльності гуртка в школі. Для вчителів фізики, технології, математики, біології, хімії, інформатики.
1. Гурток як одна із організаційних форм позаурочної діяльності учнів.
2. Зв’язок традиційного уроку з гуртковою роботою.
3. Набір учнів до гуртка.
4. Планування роботи гуртка.
5. Особливості представлення результатів діяльності гуртка (виставки, конкурси, публікації тощо).

Лекція 5 (2 год.). Захист прав людини на інтелектуальну власність. Для вчителів фізики, технології, математики, біології, хімії, інформатики.
1. Поняття інтелектуальної власності.
2. Законодавча база стосовно захисту права людини на її  інтелектуальну власність.
3. Оформлення та подача заявки на корисну модель або винахід.

Лекція 6 (2 год.). Вплив акустичних коливань на організм людини та тварини. Для всіх категорій. Проте ця лекція є запасною і її слід включати лише за необхідності. Корисна для вчителів БЖД, біології, екології, фізики.
     1. Акустичні коливання. Джерела акустичних коливань.       Спектр акустичних коливань.
     2. Акустичний шум.
     3. Вплив акустичних коливань на організм людини.
     4. Запобігання впливу акустичних коливань на організм людини.

Лекція 7. (2 год). Підготовка учнів до участі у конкурсах Intel-Tehno та Intel-Eko. (Для вчителів технологій, математики, хімії, біології, інформатики).
1. Положення про конкурси Intel-Tehno та Intel-Eko. Секції конкурсів та нагороди.
2. Вимоги до робіт, які подаються на конкурс.
3. Доповідь про виконану роботу. Постери та діючі зразки.


ЛЕКЦІЇ ТА ПРАКТИЧНІ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

Лекція 1 (2 год.). Розвиток поглядів на процес навчання фізики. Вітчизняний та зарубіжний педагогічний досвід.
1. Передача готових знань учням про навколишній світ.
2. Перехід від традиційного інформування до розвитку особистості.
3. Розвито компетентностей учнів. Знання та здібності - складові компетентності.

Лекція 2 (2 год.). Роль та місце лабораторних робіт у процесі навчання фізики.
1. Традиційні лабораторні роботи в шкільному курсі фізики.
2. Дослідницькі лабораторні роботи з фізики.
3. Короткочасні лабораторні роботи на уроках фізики.
4. Домашні лабораторні роботи.
5. Творчий потенціал дослідницьких лабораторних робіт з фізики.

Практичне заняття 2/1 (2 год.). Постановка дослідницьких лабораторних робіт на уроках фізики.
1. Дослідження залежності сили пружності від деформації тіла.
2. Дослідження залежності опору провідника від його довжини.

Лекція 3 (2 год.). Роль та місце задач у процесі навчання фізики.
1. Традиційні текстові задачі.
2. Експериментальні задачі.
3. Винахідницькі задачі.
4. Задачі, постановка яких здійснюється на основі фотознімка фізичного явища.
5. Відеозадачі.

Лекція 4. (2 год.). Детектування та дослідження елементарних та субелементарних частинок в наукових центрах світу.
1. Історія створення та функціонування Об’єднаного інституту ядерних досліджень в м. Дубна Московської області.
2. Історія створення та функціонування ЦЕРНу.
3. Роль України у технічному оснащенні ЦЕРНу.
4. Виконання досліджень в названих наукових центрах.


Практичне заняття 3/1. Постановка та розв’язування експериментальних задач з фізики.
1. Задачі на знаходження фізичної величини.
2. Задачі на підтвердження або спростування результатів попередніх розрахунків.
3. Задачі на визначення вмісту "чорних" або "білих" ящиків.
4. Коплексні задачі.

Практичне заняття 3/2. Постановка та розв'язування винахідницьких задач.

Практичне заняття 3/3. Постановка задач з фізики з використанням фотографій та відеороликів.

Лекція 4 (2 год.). Позаурочна робота з фізики.
1.  Фізичний гурток.
2. Нові види гуртків. Гурток винахідників і раціоналізаторів.
3. Нові форми масової позаурочної роботи з фізики: «Турнір юних фізиків» та «Турнір юних винахідників і раціоналізаторів». Історя започаткування та етапи розвитку турнірного руху.

Практичне заняття 4/1 (4 години). Підготовка учнів до участі у турнірі юних винахідників і раціоналізаторів.
1. Розбір (розв’язування) задач турніру.
2. Рольова гра з виконанням ролей Винахідника, Патентознавця та Технолога.
3. Підсумки гри.

Лекція 5 (2 год.). Розвиток дослідницьких здібностей вчителя та учнів.
1. Поняття задатків та здібностей людини.
2. Дослідницькі здібності людини та їх розвиток у дитячому віці.
3. Розвиток дослідницьких здібностей учнів у процесі навчання фізики.
4. Короткочасні та довготривалі дослідницькі роботи.

Практичне заняття 5/1 (4 год.). Робота учнів над довготривалими дослідницькими проектами.
1. Обрання теми проекту.
2. Формулювання гіпотези та завдань дослідження.
3. Обрання методів дослідження.
4. Оформлення результатів виконаного дослідження.
5. Представлення результатів дослідження (опублікування в наукових журналах, виступи на конференціях, виступи на конкурсах тощо).

Лекція 6 (2 год.). Розвиток творчих здібностей вчителя та учнів.
1. Поняття творчості.
2. Діагностика та розвиток творчих здібностей людини.
3. Використання уявлень про повний цикл творчості для розвитку творчих здібностей людини.

Лекція 7 (2 год.). Конкурс «Едісони ХХІ століття» - нова форма масової позаурочної роботи з фізики.
1. Історія започаткування та етапи розвитку конкурсу.
2. Огляд (розбір) задач минулих конкурсів.

Практичне заняття 7/1 (2 год.). Організація та проведення конкурсів «Едісони ХХІ століття» в школі.
1.  Виконання та оформлення завдань Всеукраїнських конкурсів «Едісони ХХІ століття».
2.  Підготовка та проведення конкурсів на основі власних завдань.

Лекція 8. (2 год). Підготовка учнів до участі у конкурсах Intel-Tehno та Intel-Eko.
4. Положення про конкурси Intel-Tehno та Intel-Eko. Секції конкурсів та нагороди.
5. Вимоги до робіт, які подаються на конкурс.
6. Доповідь про виконану роботу. Постери та діючі зразки.

Лекція 9 (2 год.). Використання фото та відео техніки у процесі навчання фізики.
1. Розвиток фотографічної та відео техніки.
2. Будова та принцип дії цифрових фотоапарату та відеокамери.
3. Використання цифрової фото та відео техніки у процесі навчання фізики.

Практичне заняття 8/1 (2 год.). Одержання статичних та динамічних зображень за допомогою цифрової фото та відео техніки.
1. Знімання швидкоплинних явищ.
2. Оброблення фотознімків та відеороликів.
3. Створення слайд шоу та тематичних відеороликів.


Лекція 9 (2 год.). (Разом з Давиденком П. А.) Використання цифрової лабораторії  «Ейнштейн» у освітньому процесі з фізики, хімії, біології, географія та екології.
1. Цифрова лабораторія  «Ейнштейн». Програмне забезпечення та датчики.
2. Викори стання цифрової лабораторії «Ейнштейн» в освітньому процесі з фізики (хімії, біології, географія та екології).
3. Комплексне використання обладнання та програмного забезпечення даної лабораторії з іншими технічними пристроями, фото та відеоапаратурою.

2. Використання цифрової фото та відео техніки у процесі навчання фізики.


Program specjalny kurs (для РП)
"Przygotowanie do pracy nauczyciela fizyki z uczniami, którzy mają zadatki na badania i działalności twórczej"

Objaśnienia
Oczywiście specjalna jest częścią kursów autora odbywają się dla nauczycieli fizyki w Instytucie Kształcenia Podyplomowego z Ukrainy i Białorusi. W wersji nieco zmienionej również przeczytać specjalny kurs dla studentów fizyki i matematyki wydziału Czernihów Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego. Tarasa Szewczenki.
Treść wykładów zbudowanych na osiągnięciach współczesnej nauki psychologicznej i pedagogicznej jednocześnie odzwierciedleniem własnej pozycji autora, który powstał w czasie praktyk pedagogicznych oraz w ramach wykonywania pracy doktorskiej. Jako sposób nauczania w klasie wykorzystywane przez twórców filmów, urządzenia i składany jego problem.
Niektóre praktyczne szkolenie prowadzone jest w grze biznesowej.

Temat
Suma godzin
Wykłady
Zajęcia praktyczne
1
Rodzaje dzieci uzdolnień intelektualnych. Uzdolnienia intelektualne, talent do badań, talent do kreatywności.
2
2
0
2
Przesunięcie punktu ciężkości w kształceniu studentów gotowy transferu wiedzy do rozwoju badań i kreatywności.
1
1
0
3
Charakterystyka procesu uczenia się na badania fizyki i twórczego rozwoju zdolności twórczych uczniów.
3
2
1
4
Współczesne poglądy na temat procesu twórczego. Pełny cykl tworzenia.
2
2
0
5
Problem pomysłowy (wynalazczy).
2
1
1
6
Innowacyjna problemem.
2
1
1
7
Turnieje młodych fizyków. Turnieje młodych wynalazców i innowatorów
4
2
2
8
Konkurs dla młodych naukowców i wynalazców "Edison XXI wieku".
2
2
0

Razem:
18
13
5
Uwaga: wątek i liczba godzin może zostać zmieniona.

Podsumowanie autora i nauczania specjalnego kursu
Andrey Davidenko - Kierownik Naturalnych i Nauk Matematycznych, Doctor of Education (habilitat). Praca doktorska: "Teoretyczne i metodologiczne podstawy dla rozwoju zdolności twórczych uczniów w uczeniu się na fizyce" - 13.00.02 - teorii i metodologii (fizyka).
Jednocześnie profesor w Katedrze Fizyki Uniwersytetu Państwowego Skorina Homel. Czy opiekun działu studiów podyplomowych.
Zainteresowania badawcze: Badania i rozwój zdolności twórczych ludzkiego wynalazku, dozymetrii, rachunku metody i rozwiązania problemów w laboratorium badawczym fizyki działa na fizyce fotografii i wideo w badania i metodyki nauczania nauk przyrodniczych i matematycznych.
Hobby: fotografii, filmowania, pszczelarstwo i ogrodnictwo, wędkarstwo, podróże.

Inicjatorem i przewodniczącym turnieju uruchomienia Jury dla młodych wynalazców i innowatorów (1998), inicjator i przewodniczący jury uruchomić ogólnopolski konkurs dla młodych naukowców i wynalazców "Edison XXI wieku" (2006), niezależnego eksperta naukowego turnieju All-Europejski młody przyrodnik, przewodniczący Jury ogólnopolskiego konkursu dla młodych fizyków i Krajowy etap konkursu «Intel-Tehno Ukraina», autor ponad 240 prac naukowych i metodologicznych, wynalazca, członek dwóch specjalistycznych rad tezy obrony.










Немає коментарів:

Дописати коментар